Wycieczka Włochy – Francja – Hiszpania 2017

W dniach 18 – 28 maja 2017 r. odbyła się wycieczka klas I i II liceum do Włoch, Francji i Hiszpanii.

18-19.05.2017 r. – Pierwszego dnia przejeżdżaliśmy przez Niemcy, Austrię, Szwajcarię i zatrzymaliśmy się na nocleg w San Remo, które mogliśmy podziwiać w nocnej iluminacji.

20.05.2017 r. – Dotarliśmy do Monako na tydzień przed wyścigami Formuły 1. Widzieliśmy Niceę nad Lazurowym Wybrzeżem i zażywaliśmy pierwszych kąpieli słonecznych. W nocy oglądaliśmy Cannes, gdzie obecnie odbywa się festiwal filmowy.

21.05.2017 r. – Dojechaliśmy do Lloret de Mar.

22.05.2017 r. – Gorąco pozdrawiamy ze słonecznego Lloret de Mar. Wczoraj wieczorem na ulicach miasta oglądaliśmy głośną paradę kibiców Realu Madryt po zwycięstwie w La Liga Santander (a tu przecież Katalonia). Dzisiaj byliśmy na plaży i na basenie, a wieczorem idziemy na dyskotekę…

23.05.2017 r. – Dyskoteka zaskoczyła wszystkich. Muzyka, światła, niepowtarzalny klimat – zrobiły na nas duże wrażenie. Po porannym plażowaniu pod bezchmurnym niebem zaplanowaliśmy na dalszą część dnia popołudniowy spacer wybrzeżem Costa Brava. Widoki klifów i zalesionych zatoczek urzekły uczestników wyprawy. Jutro odwiedzimy Barcelonę…

24.05.2017 r. – Przesyłamy pozdrowienia z Barcelony. Zwiedziliśmy katedrę Sagrada Familia, byliśmy na Camp Nou i w oceanarium (rekiny okazały się całkiem przyjazne), Placu Hiszpańskim, pasażu La Rambla. Potem spacerowaliśmy po starówce i Parku Guell. Podziwialiśmy architekturę Gaudiego m.in. Casa Mila, Casa Batllo i panoramę miasta ze wzgórza Monjuik. Zwiedzanie było tym przyjemniejsze, że towarzyszyło nam piękne słońce i 26 stopni ciepła.

25.05.2017 r. – Dzisiaj plażowanie, ćwiczenia, gry i zabawy, obfity obiad :), sjesta, plażowanie, basen, zakupy pamiątek. Pogoda sprzyja: 26 stopni w cieniu.

26.05.2017 r. – Rano wyjechaliśmy do Paryża. Po drodze podziwialiśmy piękne krajobrazy i cuda architektury, w tym wiadukt de Millau.

27.05.2017 r. – O godzinie 00:25 byliśmy w Paryżu. Przywitała nas świetlna iluminacja wieży Eiffla. Teraz przy upalnej pogodzie 32 stopni udajemy się na podbój miasta. Przesyłamy na bieżąco zdjęcia z pieszej wycieczki po mieście. Zwiedzaliśmy katedrę Notre Dame, muzeum Luwr, spacerowaliśmy przez Pole Marsowe, przepłynęliśmy statkiem po Sekwanie. Później wjechaliśmy na drugie piętro wieży Eiffla, gdzie wieczorową porą podziwialiśmy piękne widoki Paryża. Na koniec odbyliśmy podróż autokarem aleją Pól Elizejskich. Rozstaliśmy się z Paryżem o godzinie 22.30.

28.05.2017 r. – O godzinie 12.10 wjechaliśmy do Polski poprzez Zgorzelec. Wróciliśmy do Rawy Mazowieckiej o godzinie 19.00.